
De Venus van Drenthe

Natasja Bennink: “Vandaag de dag is de vrouw zowel cliché als icoon in de snelle beeldcultuur”. Mijn Venusbeeld is een ode aan de vrouw van nu en de toekomst.
Voor het Venus beeld heeft ze haar eigen lichaam als model gebruikt.
Het uitgangstpunt van het werk van Natasja Bennink (1974) is de mens. Voornamelijk de naakte vrouw staat centraal. In geabstraheerde bronzen is de anatomie slechts schetsmatig aangegeven zodat de sporen van het ontstaansproces en de rauwe toets optimaal expressie geven aan de kracht en spanning in het menselijk lichaam.
Natasja Bennink studeerde in 1999 af aan de Academie Minverva Groningen, spec. Beeldhouwen. Sindsdien heeft ze meerdere solo-exposities georganiseerd en deelgenomen aan groepstentoonstellingen. Ze maakte opdrachten voor andere Rijks Universiteit Groningen en de Gemeente Assen. Haar werk bevindt zich tevens in collecties van het Drents Museum, de Stichting Beeldende Kunst Amsterdam, het Bisdom Groningen en het Academisch Ziekenhuis Groningen.
Bron: De twee pauwen